Program "Prevencija poremećaja u ponašanju kod djece i mladih" počeo je u utorak 14. siječnja u Dubrovniku, u organizaciji Caritasa i Obiteljskog savjetovališta Dubrovačke biskupije. Prva radionica naslovljena "Emocionalna inteligencija – prijateljstvo" održana je u Učeničkom domu "Paola di Rosa", a voditeljica radionice bila je Katarina Rožić, uz asistentice Teu Kuzek i Luciju Dominiković.
Nakon molitvenog početka voditeljica Obiteljskog savjetovališta Kristina Rožić i Pero Srijemse, uime Caritasa, pozdravili su sve nazočne te su se, iz perspektive svakodnevice i susreta sa "stvarnim životom" u Obiteljskom savjetovalištu i Caritasu, osvrnuli na važnost emocija i prijateljstva, kao i sve veću potrebu za sviješću o ljepoti postojanja osobe kao slobodnoga Božjeg djeteta koje je satkano od čiste Ljubavi da bi razvijao svoje talente i odražavao tu istu Ljubav s radošću u svojim svakodnevnim životnim odlukama i susretima.
U prvom dijelu radionice 116 djevojaka se podijelilo u osam skupina. Svaka skupina dala je svoju definiciju prijateljstva. Bilo je dirljivih definicija poput "prijatelji su obitelj koju sami biramo" do onih koji smatraju da "prijateljstvo ne postoji". U drugom dijelu radionice, Rožić je održala kratko predavanje o vrstama prijateljstva, zadržavši se na tzv. javnom i društvenom prijateljstvu, te osam glavnih emocija u cijelom njihovom rasponu. Uslijedio je ponovno rad u skupinama, gdje je svaka od njih ispričala priču iz stvarnog života s fokusom na jednu od emocija koju su izvukle na papirićima. Jačinom pljeska birao se pobjednik za najbolju priču. Djevojke su pokazale izuzetnu kreativnost i smisao za humor. Još veći pljesak od onih za svoje priče, djevojke iz pobjedničkih skupina zaslužile su predajući svoju nagradu: jedna skupini čiju su priču smatrale dirljivijom, a druga za štićenike u Domu za djecu i mlađe punoljetne osobe "Maslina". Susret je završio osvrtom na cjelokupnu radionicu, pozitivnim raspoloženjem i molitvom zahvale za susret.
Glavni cilj programa je prevencija i suzbijanje već nastalih ranijih faza raznorodnih oblika poremećaja u ponašanju kod djece i mladih, a program uključuje rad na sebi, međuljudskim odnosima te sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima edukativnog, kreativnog, zabavnog i humanitarnog karaktera.
Radionice će se, prema dogovoru, održavati s djecom i mladima, roditeljima te učiteljima i stručnim suradnicima osnovnih i srednjih škola. Temeljne teme programa su: načela proaktivnosti, misija, ciljevi i navike, disciplina, menadžment vremena, samopouzdanje, odlučivanje i tehnike rješavanja problema, identitet, emocionalna inteligencija, socijalizacija, nošenje sa stresom i novim situacijama u životu, (ne)zdravi odnosi prema Bogu, sebi, obitelji i društvu, ljutnja vs. agresija i rješavanje konflikata, komunikacija, načela liderstva, razvijanje moralnih vrijednosti i život sukladan glasu savjesti.






